Lawatan Muhibbah wakil GAMIS ke Pejabat Rabbani Production

Kuala Lumpur, 4 NOV : Seramai 3 orang exco GAMIS telah menyertai lawatan muhibbah ke Pejabat Rabbani Productions (M) Sdn. Bhd. di Bandar Menjalara, KL yang disertai oleh Saudari Maryam ‘Afifah Abdul Latif (Timbalan Bendahari Agung Gamis), Saudara Mohd Ridhuan Che Husin (Pengerusi Majlis Dakwah dan Kebajikan Nasional) dan Saudara Abdul Rauf Othman (Pengerusi Majlis Ekonomi) dan beberapa ahli GAMIS yang lain.

Tujuan lawatan tersebut adalah untuk mengeratkan ikatan ukhwah yang terjalin antara golongan mahasiswa Islam dengan artis ternama tanah air yang ingin membawa matlamat yang sama. Ia juga kesinambungan kepada Konsert Antara Dunia pada tahun 2009 yang telah dianjurkan oleh GAMIS dan Rabbani dengan kerjasama iluvislam.

Beritahu Pengerusi Majlis Dakwah dan Kebajikan GAMIS, “Selepas kejayaan mengadakan konsert yang begitu besar dan telah mendapat pujian ramai penonton, maka kami merasakan ia tidak sepatutnya terhenti pada tahun itu sahaja dan konsert sebegini patut diteruskan sebagai wadah alternative terbaik dalam menyebarkan syiar Islam.”

Dalam pertemuan itu juga, pelbagai perkongsian menarik yang telah dibincangkan dan dalam masa yang sama Encik Azadan Abdul Aziz, selaku Pengarah Bahagian Komunikasi Korporat dan Pembangunan Perniagaan Rabbani Production banyak berkongsi idea dan juga motivasi kepada kami selaku golongan mahasiswa yang untuk mencari pendekatan terbaik di dalam berdakwah.

“Apabila kita melihat momentum Maher Zain yang luar biasa meletus di Malaysia, kita merasakan lagu-lagu Islam semakin diterima bukan sahaja golongan yang berlatar belakangkan Islam, tetapi ia diterima disemua peringkat termasuklah golongan bukan Islam. “ Terang Encik Azadan Abdul Aziz.

“Ini satu peluang keemasan yang perlu digunakan sebaik mungkin oleh semua pihak untuk menyokong industri nasyid tanah air supaya ia terus diterima oleh masyarakat Malaysia amnya dan golongan anak muda khususnya.” Jelasnya lagi.

Menurut Saudara Ridhuan juga, pihak GAMIS menafikan ada segelintir masyarakat yang menggangap GAMIS hanya aktif di medan siasah tanpa memberi penumpuan di medan dakwah.

“Walaupun ada segelintir masyarakat melihat GAMIS ini banyak memberikan fokus kepada isu politik, tetapi dalam masa yang sama kita tidak meninggalkan aktiviti dakwah yang lain terutama yang lebih mendekati masyarakat dan golongan anak muda untuk memberi kefahaman Islam dalam semua keadaan termasuk penerimaan nasyid yang berunsur Islam”.

Posted by GAMIS on 3:22 PTG. Filed under , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 Photobucket

Bersama GAMIS di laman FaceBook : FaceBook GAMIS Pusat

0 comments for Lawatan Muhibbah wakil GAMIS ke Pejabat Rabbani Production

Leave comment



GAMIS atau nama penuhnya, Gabungan Mahasiswa Islam Se-Malaysia adalah salah satu badan mahasiswa yang terbesar dan antara tertua di Malaysia. GAMIS merupakan NGO mahasiswa yang menjalankan pelbagai aktiviti, termasuklah aktiviti dakwah, siasah, dan kebajikan. GAMIS juga sebagai badan bertindak dalam memperjuangkan pelbagai isu di kampus mahupun di luar kampus untuk kesejahteraan ummat sejagat.

Photobucket