GAMIS menyeru seluruh mahasiswa menyertai XPDC Dakwah tahun baru


GAMIS menjemput seluruh mahasiswa dan anak muda Malaysia bersama-sama menyertai XPDC Dakwah tahun baru 2011 di sekitar KLCC pada 31 Disember 2010 dengan kerjasama Masjid As-Syakirin KLCC. XPDC ini adalah sebagai salah satu usaha mahasiswa Islam yang sayangkan masysrakat Malaysia terutama golongan muda yang banyak terlibat dengan aktiviti tidak sihat dan gejala social ketika meraikan sambutan tahun baru seperti seks bebas, minum arak dan berpakaian tidak senonoh.

GAMIS melalui Majlis Dakwah dan Kebajikan Nasionalnya telah menjadikan XPDC ini sebagai acara tahunan mahasiswa sebagai usaha memberi khidmat kaunseling secara terus dari mahasiswa ke masyarakat dalam usaha membantu kerajaan mengurangkan masalah buang bayi dan seks bebas.

Dengan itu, kami menjemput seluruh mahasiswa Malaysia sebagai mahasiswa yang prihatin untuk turun bersama-sama dalam program ini. Antara agenda utama pada malam itu adalah solat hajat di Masjid KLCC, mengedarkan risalah, ucapan umum mahasiswa, forum dan khidmat kaunseling.

Mahasiswa diminta berkumpul di Masjid KLCC sekitar jam 6.30 petang untuk mengelakkan kesesakan untuk sampai disana, diteruskan dengan solat Maghrib, solat hajat berjemaah sempena tahun baru, solat Isyak dan diteruskan dengan forum di masjid KLCC dan yang terakhir mengedarkan risalah. XPDC dijangka berakhir pada jam 2 pagi dan mahasiswa dibenarkan untuk tidur di Masjid KLCC.

Untuk memudahkan mahasiswa ke sana, boleh menggunakan pengangkutan awam seperti bas dan LRT dan terus ke KLCC. Untuk pertanyaan dan maklumat lanjut boleh rujuk di XPDC Dakwah Tahun Baru 2011

Posted by GAMIS on 12:04 PTG. Filed under , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 Photobucket

Bersama GAMIS di laman FaceBook : FaceBook GAMIS Pusat

0 comments for GAMIS menyeru seluruh mahasiswa menyertai XPDC Dakwah tahun baru

Leave comment



GAMIS atau nama penuhnya, Gabungan Mahasiswa Islam Se-Malaysia adalah salah satu badan mahasiswa yang terbesar dan antara tertua di Malaysia. GAMIS merupakan NGO mahasiswa yang menjalankan pelbagai aktiviti, termasuklah aktiviti dakwah, siasah, dan kebajikan. GAMIS juga sebagai badan bertindak dalam memperjuangkan pelbagai isu di kampus mahupun di luar kampus untuk kesejahteraan ummat sejagat.

Photobucket