SMM seru mahasiswa turun ke 'Himpunan Bebaskan Mahasiswa'


oleh : wartawan Mahkamah
mygamis@gmail.com

Lembah Pantai, 21 September 2010 - Satu mobilasi di peringkat seluruh mahasiswa akan di adakan sempena keputusan perbicaraan kes 'Puaka UM' pada 24 September ini di Mahkamah Jalan Duta.

Setiausaha Gerakan Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM), Mohd Ridzuan Othman berkata, himpunan itu sebagai menyatakan harapan keadilan di peringkat seluruh mahasiswa kepada institusi mahkamah di Malaysia.

Ridzuan dalam kenyataannya kepada mygamis.blogspot, berkata, beliau yakin akan kreadibiliti Mahkamah di Malaysia sebagai telus, adil dan bijaksana dalam menilai setiap fakta kes.

"Saya mengharapkan seluruh mahasiswa, aktivis dan masyarakat untuk sama-sama berdoa bagi kemenangan kes ini", ujarnya.

Presiden GAMIS, Mohd Idris Yusoff turut menyeru seluruh ahli-ahli GAMIS menyertai himpunan tersebut sebagai tanda sokongan.

"Sejak dahulu lagi mahasiswa sering dihimpit dengan tekanan demi tekanan. Tiada ruang untuk bersuara. Keputusan kes ini sebagai penentu masa depan gerakan mahasiswa dan Malaysia" katanya lagi.

SMM juga menyeru seluruh mahasiswa Islam agar mengadakan solat hajat untuk kemenangan kepada mahasiswa yang ditindas di dalam kes tersebut.

http://mygamis.blogspot.com

Posted by GAMIS on 11:26 PG. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 Photobucket

Bersama GAMIS di laman FaceBook : FaceBook GAMIS Pusat

0 comments for SMM seru mahasiswa turun ke 'Himpunan Bebaskan Mahasiswa'

Leave comment



GAMIS atau nama penuhnya, Gabungan Mahasiswa Islam Se-Malaysia adalah salah satu badan mahasiswa yang terbesar dan antara tertua di Malaysia. GAMIS merupakan NGO mahasiswa yang menjalankan pelbagai aktiviti, termasuklah aktiviti dakwah, siasah, dan kebajikan. GAMIS juga sebagai badan bertindak dalam memperjuangkan pelbagai isu di kampus mahupun di luar kampus untuk kesejahteraan ummat sejagat.

Photobucket